Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów. Czytaj więcej »
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich... Czytaj więcej »
W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie? Czytaj więcej »
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Każdy sklep – o małej czy dużej powierzchni, położony w centrum czy na obrzeżach miasta, niezależny czy związany z siecią – musi zadbać o swoich klientów. Produkty muszą być widoczne, ułożone w przemyślany i ułatwiający zakupy sposób, a poruszanie po placówce powinno być intuicyjne. Ważne, by podkreślać walory oferty. Na pierwszy rzut oka klient ma zauważyć... Czytaj więcej »
Przemierzając Polskę w celu organizacji lub rewitalizacji oferty zoo w sklepach spożywczych, w wielu miejscach napotykamy na przypadkowo zorganizowaną półkę. Jakby to, co się na niej znajduje i sposób, w jaki jest wyeksponowane nie miało żadnego znaczenia z punktu widzenia sprzedaży. Chcąc jednak zmaksymalizować przychód z każdego metra kwadratowego sklepu, musimy... Czytaj więcej »
Produkty z segmentu zoologicznego są nadal mocno niedoceniane w sklepach spożywczych, podczas gdy mogą stanowić źródło znaczących dochodów. Fachowość kategorii oraz dynamika zachodzących w niej zmian sprawiają, że stosunkowo trudno poruszać się w gąszczu dziesiątek tysięcy indeksów i wybrać te najlepsze. W konsekwencji – sklepy spożywcze często poprzestają na... Czytaj więcej »
Produkty dla zwierząt to kategoria często traktowana po macoszemu w sklepach spożywczych. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Pomijając te wynikające z zaniedbania, na pierwszym miejscu wymienilibyśmy fachowość dziedziny. Nawet najlepszemu menadżerowi trudno jest śledzić wiele kategorii jednocześnie, a w szczególności tych specjalistycznych, wymagających dużej ilości... Czytaj więcej »
Każdy, nawet najmniejszy sklep może przynieść wysoki dochód. Od właściciela wymaga to jednak przemyślanej strategii – szczególnie w doborze asortymentu. Niestandardowe kategorie, rozszerzenie oferty produktowej w najpopularniejszych segmentach czy zaoferowanie ciekawych usług może być kluczem do sukcesu. Nie bez znaczenia jest też reklama, a także podkreślanie lokalności. Czytaj więcej »
Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, opowiada o tym jak usprawnić rozliczanie rabatów i innych benefitów w branży retail. Czytaj więcej »
Pasja do handlu widoczna jest nie tylko w asortymencie sklepu czy liczbie paragonów, ale przede wszystkim w tym, w jaki sposób rozwijany jest biznes. Nowe kategorie, dodatkowe usługi, niestandardowa ekspozycja czy atrakcyjne programy lojalnościowe to tylko część z pomysłów jakie mogą znacząco wyróżnić placówkę na tle konkurencji, a tym samym zwiększyć obrót i zyski.... Czytaj więcej »
Bogata oferta produktów wrażliwych na temperaturę wymaga od właścicieli sklepów inwestycji w niezawodny sprzęt. A o wyborze decyduje wiele zmiennych – istotna jest niezawodność, cena, estetyka, a także innowacyjność projektu. Czytaj więcej »
Dopasowanie asortymentu do potrzeb klientów jest kluczowym elementem funkcjonowania sklepu. Dzięki temu placówka może nie tylko generować wysoki dochód, ale też zyskiwać sympatię odwiedzających ją osób. Szczególnie istotne jest to w miejscach, gdzie mamy dużą konkurencję. Chodzi nie tylko o dostarczenie produktów, których nie można znaleźć nigdzie indziej w okolicy, ale... Czytaj więcej »
W ostatnich miesiącach prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował o wszczęciu aż dwóch postępowań, które dotyczą budzących wątpliwości działań sieci handlowych względem dostawców. Mowa tu o pobieraniu niedozwolonych opłat, tzw. opłat półkowych. Tego typu nieuczciwe praktyki wciąż mają miejsce. I choć w prowadzonych postępowaniach mowa jedynie o dostawcach sektora... Czytaj więcej »
Dopasowanie charakteru sklepu do jego lokalizacji często odgrywa kluczową rolę w osiąganych zyskach. Kawa i kanapki dla przejezdnych, bombonierki i czekoladki dla odwiedzających swoich bliskich czy szeroka oferta produktów codziennych dla okolicznych mieszkańców to klucz do sukcesu w sklepie położonym przy głównej drodze w niewielkiej miejscowości. W przypadku klientów... Czytaj więcej »
W okresie kilku miesięcy pandemii COVID-19 rozwój polskiego rynku franczyzy nieco spowolnił, wszystko wskazuje jednak na to, że już wkrótce ponownie przyspieszy. Bo miejsca dla spożywczych sieci franczyzowych jest wciąż sporo. Czytaj więcej »
Jak przygotować film o swoim sklepie spożywczym? Na co zwrócić uwagę, co powiedzieć? W jaki sposób nagrać i czym? Na te pytania odpowiada dr Marek Borowiński, znany jako Shop Doctor. Czytaj więcej »
Małe sklepy spożywcze cieszą się uznaniem klientów. Czytaj więcej »
Pandemia koronawirusa zmieniła nasz sposób funkcjonowania i wymusiła między innymi potrzebę zachowania dystansu społecznego. Przed właścicielami sklepów pojawił się problem czuwania nad przestrzeganiem obostrzeń i zapewnienia poczucia bezpieczeństwa swoim klientom. Dlatego szczególne wsparcie dla placówek handlowych, aptek, szpitali czy przychodni oferuje OKI Europe. Czytaj więcej »
Świadomy właściciel sklepu powinien dbać o odpowiednie zatowarowanie sklepu i dostosowywać je do panującej sytuacji na rynku. Czytaj więcej »
Daniel Stefański, Trade Marketing Manager, Zakłady Przemysłu...
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale czy polskie...
Paweł Gaca, Prezes Zarządu SM Spomlek, w rozmowie z...
Wywiad z Joanną Dolęgą-Semczuk, Członkiem Zarządu...
Mieszko Musiał, Prezes Zarządu Carlsberg Polska...
Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
New York International Spirits Competition...
Retail przyszłości tworzy się już dziś! ...
Ten krok wpisuje się w szerszy ruch europejski, w ramach...
Jest lekkie, cudownie orzeźwiające, idealne zarówno do...
To kolejny krok w realizacji strategii...
Serek kremowy w trzech uwielbianych przez dzieci smakach:...
Poznaj nowy wymiar skyra w lżejszej wersji. Bakoma Skyr 0%...
Mlekpol rozszerza ofertę wysokobiałkowych jogurtów pitnych o...
Tosterki to wysokiej jakości ser topiony w plasterkach...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
Sezon na marynowanie to czas, kiedy konsumenci wracają do...
W ramach kampanii Grupy Żywiec Trzymaj Pion pod hasłem...
Żywiec Zdrój Mocny Gaz wraca w nowej, odświeżonej odsłonie...
YOC, technologiczna firma działająca na rynku...
Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec...